Wednesday, June 9, 2010

TAM2.. ialah sejenis kucing ajaib :))

hehehe sape yg penah g pasar tani s.alam tau la nape aku gune ayat seperti di atas..aku tiru ayat org juat ubat name MUT2.die buh kat tape n ulang2 ayat seperti ini " MUT2 ialah sejenis tumbuhan ajaib, yg dpt menyembuhkn penyakit bla3"....ade lgkla die bebel tp aku da xingat.very annoying taw.tp lawak gak ar senarnye.hehe


okeh berbalik pd si TAM2...kucen aku yg hubby ku belikn mase aku 5 bln peknen.aku pon tatau np tetibe die belikn kucen bile aku ckp aku g tgk kucen gemok kt kedai kucen dkat2 ngn umah kitorg nih.pdhal sblm ni klu aku suh beli tamao plak.tp kesimpulannye bagusla kn ;)

aku bagi die name TAM2 sbb die itam jek..adela stokin puteh sket.oleh kerana kehitamannye itu jgk aku jarang amek gambar die sbb xnmpk cam kucen sgt pon dlm gambar..nmpk cam objek legap jek.hehe sian TAM2.face detector kt camera pon xleh detect muke die..nmpk misai puteh jek.hubby ku kate cam memerang pon ade.huhu
ape pon rupe fizikal die aku tetap sayangkn TAM2 sbb die ni cool..klu aku tdo pon die suke ikot gaye aku tdo skali kt sbelah.cute jer..

TAM2 ni kacukan persian+ragdoll..so die punye personaliti pon cam unik sket ;)
penah ade org offer nk beli TAM2 dr aku ngn rege 2 kali ganda dr rege aku beli..tp aku tamao jual.coz die da cam kwn baek aku kt umah..xkn aku nk jual kwn lak kot??mane blehhh..
walaopon agak baru aku bela die tp bonding kitorg cam da kuat sgt.cume bile suda smpi time die menggatal die penah melarikn diri dr umah tuk carik pompan...ape leh buat die pon de nafsu gak kn?


seminggu gak die ilang lps kuar umah...aku mmg sedey giler.da rs cam kne jupe pakar psikiatri sbb mlm2 nk tdo jek mesti teringat die.asal sebut pasal die jek mesti mataku berkaca2 lalu akhirnye nanges ter esak2..mmg touching abes ar.pas 3 4 ari camtu hubby aku kate redha jekla klu die btol2 ilang pon.tp aku tetap nk cube carik...so aku wat iklan sempoi2 buh gambar die n print byk2.seb bek leh print kt opis...free!huhu
then kitorg buh dlm peti surat jiran2 berdekatan...mlm tu trus ade sorg bdk kol.tp just nk bitau yg die xjupe kucen aku.huhu xpela seb bek budak


esoknye pulak de sorg akak kol ckp TAM2 dtg umah die mtk mknan.akak tu jiran yg umahnye sebaris ngn umah aku selang dlm 4 buah umah gitu.die kate TAM2 dtg dr umah beso kt ujung taman tuh..sabo jekla TAM2 ni lari tuk duk umah lagik beso upenye.huhu xpela yg penting TAM2 berjaya di bawa pulang ke umah.alhamdulillah ade lgk jodoh aku ngn TAM2...suke!


Hopefully pasni TAM2 da xlari umah agik...n harapnye pas de baby pon aku leh lgk menjaga TAM2 ngn baek.walaopon org kate baby n kucing xleh duk same..byk kuman, hama, dsb. tp aku harap sgt leh trus jg TAM2 tuk jangkamasa yg pjg, insyaAllah...

4 comments:

  1. wah cayang tul ko ngn tam2 ek..

    ReplyDelete
  2. yela suzi..sbb die kucen aku.xkn aku nk cayang kucen ko lak?ihihi ko ade kucen ke?xkesahla yg penting mmg aku cayangg TAM2.yeah2 ;)

    ReplyDelete
  3. .:: Hai la Tam2... Carik awek sampai lupa jalan pulang... Muahahahah!!! ::.

    ReplyDelete
  4. aiyoooo segalanya tuk TAM TAM yeah

    ReplyDelete